Teatr Narodowy w Warszawie 2007
Przetarg na wykonanie instalacji i dostawę towarów wygrała firma M.Ostrowski, dla niej to własnie wykonaliśmy instalację systemu nagłośnienia.
Zaczynaliśmy pracę od samego początku czyli od przygotowania przyłączy scenicznych, montażu w caseach i oszycia urządzeń takich jak przetworniki cyfrowo-analogowe, wzmacniacze, urządzenia peryferyjne, montaż zestawów głośnikowych, oszycie konsoli fonicznych, zobaczmy to po kolei razem ze zdjęciami...
Widok ze sceny na widownię Teatru Narodowego, nasze miejsce pracy przez najbliższy miesiąc :):
Wojciech Grządziel kierownik instalacji i jego narzędzia pracy:
Malutkie przyłącze sceniczne :), w tym momencie wystaje tam kilka przewodów wieloparowych za które trzeba będzie się wkrótce zabrać:
Przewody wieloparowe zarobione pinami złącza Harting:
Zbliżenie na złącze i przewód:
Złącze Harting uzbrojone w piny przygotowane do montażu:
I jeszcze kilka takich złączy :) :
Prawie gotowe przyłącze z sześcioma hartingami, brakuje jeszcze przyłączy na wordclock'a i przyłączy antenowych do mikrofonów bezprzewodowych, oraz kilku RJ'tek do kontroli systemu:
Przygotowane miejsce pracy do montażu złączy D-SUB25:
Złacze D-SUB podczas lutowania przewodów:
I kilka gotowych D-sub'ików:
Tutaj widzimy wypuszczone przewody do frontowej konsoli fonicznej:
I jeszcze jedno zdjęcie z kilkoma przewodami w tym samym miejscu:
A oto pusty case firmy Barczakcases w którym będzie znajdować się centrum cyfrowe systemu, przetworniki cyfrowo-analogowe, analogowo-cyfrowe oraz główny dystrybutor wordclock'a:
Kilka zamontowanych przetworników DA:
Tutaj mamy widok na złącza:
I zaczynamy obszywanie :) :
Trzy przetworniki prawie gotowe:
Jeszcze doszło kilka urządzeń do naszej ulubionej szafy:
I gotowa, oszyta szafa, serce systemu. To właśnie tutaj wszystkie sygnały zostają przekształcone do postaci cyfrowej oraz odwrotnie. Od góry: 8 przetworników 8 kanałowych analogowo-cyfrowych firmy YAMAHA co łącznie daje nam 84 sygnały cyfrowe, poniżej dystrybutor wordclock'a, oraz trzy przetworniki 8 kanałowe cyfrowo-analogowe:
Kolejne już zamontowane i oszyte przetworniki cyfrowo-analogowe i analogowo-cyfrowe znajdujące się w reżyserce teatru:
Adrian (firma M.Ostrowski) kończący montaż urządzeń:
I widok z przodu na przetworniki, powyżej widać dwie krosownice Neutrik'a:
System mikrofonów bezprzewodowych audio-technica, w jednej szafie znajduje się 16 odbiorników wraz z nadajnikami, warto zauważyć że w teatrze znajdują się dwie takie szafy co daje 32 kanały mikrofonów bezprzewodowych:
Widok na same nadajniki znajdujące się w szufladzie szafy:
W końcu nadszedł czas na zestawy głośnikowe, jeszcze zapakowane w kartonach:
A oto zmontowany już zestaw centralny składający się z zestawów Q7 d&b:
Zmontowany i czekający na podwieszenie główny zestaw z lewej strony sceny Q1 d&b wraz z dwoma subami:
A oto i Ja (na pierwszym planie siedzący na Q1 d&b) wraz z ekipą która zajmowała się instalacją w Teatrze Narodowym:
Adrian i wiszący zestaw d&b:
Widok na gotowy zestaw d<abbr='and'>&b opięty, wiszący (jeszcze na dole), gotowy do grania:
I oto przed nami zestaw centralny:
Główną konsolą frontową zainstalowaną w teatrze jest cyfrowa konsola YAMAHA DM2000 uzbrojona dodatkowo w 6 kart AES/EBU które w sumie są gotowe przyjąć i wysłać 96 sygnałów cyfrowych, poza tym są jeszcze 24 kanały wejściowe analogowe, 8 wyjść analogowych omni, 2 wyjścia stereo, oraz trzy stereofoniczne wejścia/wyjścia cyfrowe 2TR:
Częściowo oszyta konsola w wejścia i wyjścia AES/EBU:
Przygotowane przewody do złącza Harting:
Już prawie gotowa konsola zostało tylko dołożyć złącza Harting:
I zbliżenie na D-SUB'y w kartach AES/EBU:
A oto jaką piękną konsolę znaleźliśmy w reżyserce teatru, MIDAS XL3:
Gotowe miejsce realizacji dźwięku:
I jeszcze jeden miły widoczek na kontroler jednego z urządzeń peryferyjnych t.c.electronic System 6000:
Po wykonanej pracy instalacyjnej oraz strojeniu, bardzo miło było odpalić swoje ulubione płyty i posłuchać jak pięknie grają na zainstalowanym przez nas systemie :).